FAQ


Co to jest IVR

IVR (z języka ang. Interactive Voice Response) to system umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej stosowany w telekomunikacji np. w telecentrum. IVR ma więc funkcjonalność automatycznego reagowania i wchodzenia w interakcję z osobą dzwoniącą. Osoba dzwoniąca po wysłuchaniu nagranych wcześniej komunikatów za pomocą aparatu z wybieraniem tonowym DTMF lub czasami za pomocą głosu (Rozpoznawanie mowy) wybiera poszczególne pozycje z menu. IVR umożliwia automatyczne wybranie:
- PIN-u, hasła lub rozpoznawania mówcy
- weryfikację tożsamości użytkownika za pomocą podania jego numeru
- rodzaju żądanej informacji, czy usługi
- wybór języka obsługi – przykładowo polski lub angielski, niemiecki
- dostęp do wybranych informacji z bazy danych
----------------------------------------------------------------------------------------------- 

Co to jest VoIP

VoIP ( z języka ang. voice over internet protocol) – technika przesyłania dźwięków, w tym mowy, za pomocą łączy internetowych lub oddzielnych sieci wykorzystujących protokół IP. Technologia VoIP często nazywana jest „telefonią internetową”. 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------